Vanliga frågor
Vanliga frågor

Undrar du över något? För att du enkelt och snabbt ska kunna hitta svar på de vanligaste frågorna har vi samlat våra kunders vanligaste frågor här.


Så här använder du din rabattkod

  • Du fyller i koden direkt i varukorgen under dina varor där det står "Har du en rabattkod eller ett presentkort?" 
  • Kom ihåg att klicka på LÄGG TILL, annars kommer rabatten inte att tillämpas.

Koden fungerar inte

Vänligen kontrollera att alla villkor för koden är uppfyllda. Du kan gärna kopiera koden och limma in det i rabattkodfältet, då undgår du att vissa siffror och bokstäver blir förväxlade.

Om koden fortfarande inte fungerar kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected] så vi kan hjälpa dig med det. Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Orderbekräftelsen skickas på e-post straxt efter att din order är bekräftad som betald eller godkänd med faktura/delbetalning. Det händer också att orderbekräftelsen fångas upp av ett spamfilter. Det är tyvärr inte något som vi har kontroll över, men du kan checka i din skräppost om du inte hittar den i din inkorg.


När betalningen inte kan genomföras så ska du få ett felmeddelande på vad som är fel. Om det är någon information i de obligatoriska fälten som saknas markeras det med ett rött utropstecken. Det är viktigt att alla obligatoriska fält fylls ut.
Om alla uppgifter är korrekt ifyllda och det fortfarande inte går att genomföra betalningen så rekommenderar vi att du kollar om du behöver ändra någon information i Swish-appen. Om du har fått ett nytt kort så måste du ändra till ditt nya kort i Swish appen. 

Om du behöver mer hjälp så kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Din betalning hanteras av vår partner Klarna. Om alla uppgifter stämmer kan det vara något annat som är i vägen för att du ska kunna handla på faktura eller delbetalning. Tyvär kan vi inte se vad som orsakar detta och vi måste be dig om att ta kontakt med Klarna om det uppstår problem med att välja faktura som betalningsmetod.

Du kontakta Klarna på telefon 08 120 120 10 eller se https://www.klarna.com/se/kundservice/


För att komma till kassan måste du först gå in i varukorgen, den finner du uppe i högra hörnet. Skrolla sedan längre ned på sidan tills du ser "Gå till kassan" knappen och tryck på den.

Du kommer att tas till en sida där du kan se skräddarsydda sista-minuter erbjudanden som föreslås för dig.
Om erbjudanderna inte är intressanta så trycker du på "Gå till kassan" igen för att komma vidare till kassan.

Om det står ”tillfälligt slut” på en vara betyder det att varan för tillfället är slut i lager men att varan är beställd in igen. Om du inte hittar varan på sidan finns tyvärr ingen ny beställning på varan.

Ta gärna kontakt med oss om du har fler frågor om när produkten finns på lagret. Du kan enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Logga in med din mailadress och lösenord. Gå direkt in på ”Min Sida” och klicka på ”Lägg till ny adress”. Lägg till den nya adressen och den vill då automatiskt ändras till förvald adress. Du kan registrera flera adresser och enkelt byta mellan vilken adress du vill ha som standard. Ska du använda en adress för en specifik beställning så kan du ändra adressen själv när du står i kassan.


I de flesta tillfällen då orderbekräftelsen inte hamnat i inboxen har den blivit
stoppad av ett spamfilter antingen på din dator eller epostservern hos din epostlevrantör. Det är inte något vi har kontroll över då det är epostservern som sorterar innhållet i mailen och sorterar ut det den anser innehålla spam. Du hittar din order under ”Mina beställningar” och kan eventuellt lasta ner din orderbekräftelse därifrån vid behov.

En annan orsak till detta kan vara att det har registrerats fel mailadress på beställningen. Om du vill att vi ska kolla upp detta kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Om du inte kan se din beställning inne på "Min Sida" så kan det hända att det har registrerats fel mailadress på beställningen. I dessa tillfällen kommer du inte att motta någon orderbekräftelse och kan inte se beställningen inne på "Min sida", men om du slutförde beställningen så skickas orden till den adressen som är angiven på beställningen. Har du frågor angående beställningen, kan du kontakta kundservice via ”Min Sida” då kommer de att kunna hitta försändelsen där.

Om du vill att vi ska se närmare på det kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Du har full översikt över din orderstatus inne på "Min sida". Där kan du se all information om din beställning och kan även spåra ditt paket. Du får även ett mail från oss när ditt paket har lämnat lagret. Leveranstiden är 1-3 arbetsdagar från att ditt paket har skickats.


Varorna blir packade av våra lagermedarbetare och ingen av oss är felfria. Även om våra lagermedarbetare alltid gör deras allra yttersta för att du ska få hem en helt felfri beställning, så kan det tyvärr hända att det blir fel när din beställning packas. Om produkterna du mottar inte stämmer överrens med det du har beställt så önskar vi givetvis att ordna upp i det.

För att få hjälp med det kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Vid en ångerrätt så får du tillbaka pengarna för produkterna, men eventuella fraktkostnader på din beställning blir inte återbetalade. 
Innan du gör en retur rekommenderar vi att du registrerar ett returärende inne på ”Min sida”. Då är det lättare för oss att behandla din retur när vi mottar den.

Tryck här och scrolla ned till 14 dagars ångerrätt för att läsa mer om du hur returnerar dina produkter.


Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för våra utlägg. Denna kostnad är i dagsläget 200:- + 39:- i returfrakt.

  • Vi kommer att kontakta dig via e-post när vi har mottagit returen, detta kan ta upp mot 14 dagar. Du får då en möjlighet att få produkterna på nytt för endast 39:-.
  • Observera att kostnaden på 200:- för outlöst paket automatiskt tas bort då du bekräftar ersättningsordern till 39:-

Önskar du att vi skickar ut paketet på nytt så kan du betala 39:- via en ersättningsorder som skapats av systemet när vi mottar returen. Om du inte betalar den nya orden innan fristen (14 dagar från att du mottar e-posten) eller inte vill ha orden på nytt dras 200:- samt returporto på 39:-. Eventuellt restbelopp vill bli krediterat.

Om du vet redan nu att du inte kan hämta ut ditt paket så önskar vi att bli informerade om det. Då kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Om paketet inte har kommit fram inom en vecka efter det skickades från oss så vill vi gärna hjälpa dig. Du kan enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Du kan, fram till paketet har lämnat lagret, själv stoppa din beställning inne på "Min sida". Detta är självklart helt kostnadsfritt.

  • Tryck på beställningsnumret det gäller.
  • Tryck på "Stoppa beställningen innan den skickas".

Beställningen blir då krediterad och kommer inte att skickas till dig. Du får en bekräftelse inne på "Min sida" när den är stoppad.

Om din beställning har status ”Ej betald” kommer den att raderas automatiskt efter ca 24 timmar och du behöver inte göra något.


Om din beställning inte är färdigbehandlad på lagret så kan det hända att vi hinner ordna detta åt dig.
Ta kontakt med oss per telefon 010-884 88 59 eller på chat så kan vi se på det.

Om du önskar att ändra adressen utanför kundtjänsts öppettider så är det bästa att du stoppar beställningen själv via "Min sida" och sedan lägger en ny beställning med rätt adress.


Din faktura skickas samtidigt som paketet lämnar lagret.
Om du har Klarna-appen blir den tillgänglig där. Om du inte har Klarna-appen skickas fakturan på e-post. Kontrollera då om du finner fakturan i skräpposten eller ladda ned appen.

Du kan också självklart vända dig till Klarna för att få hjälp vidare om du inte finner fakturan.

Du kan nå dem på 08 120 120 10 eller kontakta dem här


Du kan prenumerera på vårt nyhetsbrev genom att registrera dig som ny användare och sätta en bock i fältet ”Nyhetsbrev” i samband med registreringsprocessen. Om du redan är kund och vill prenumerera eller avsluta prenumerationen på vårt nyhetsbrev, kan du göra det via punkten Min profil under ”Min sida”. Glöm inte att klicka på ”Spara ändringar” när du ändrar din prenumeration.

Du kan också avregistrera dig i nyhetsbrevet genom att klicka på länken som kommer längst ner i varje nyhetsbrev.

För att bli medlem i Kundklubben så måste du först ha en aktiv kundprofil hos oss. Om du inte redan har ett kundkonto kan du skapa ett här.
Om du redan har en aktiv kundprofil hos oss, logga in på ditt kundkonto och ge samtycke till att Cocopanda.se kan skicka e-post och SMS till dig i samband med marknadsföringsaktiviteter.

För att kunna ta del av medlemsförmånerna krävs det att du är inloggad på din kundprofil. Medlemskapet är aktivt så länge du önskar och du kan enkelt ändra dina samtycken i "Min profil" via "Min sida", eller genom att kontakta vårt kundcenter.

Du kan se alla förmånerna du får hos oss som medlem i kundbklubben här


Om du har fått ett aktiveringsmejl och klickar på aktiveringslänken är det mycket viktigt att hela länken kommer med. För att vara säker kan du kopiera hela länken och klistra in i din webbläsare. Vissa e-postklienter kan komma att dela länken i två, så att endast hälften av länken kommer med när du klickar på den. En annan orsak till inloggningsproblem kan vara att du har glömt eller ändrat ditt lösenord. Om så är fallet kan du följa länken Glömt lösenord i inloggningsfönstret. Fyll i din e-postadress och klicka på ”Återställ lösenord”. Då får du ett mejl med en länk för att återställa ditt lösenord. OBS: Det är viktigt att e-postadressen är registrerad och aktiverad, annars kommer du inte att få en länk för att återställa lösenord.


Ja. Logga in med ditt nuvarande användarnamn och lösenord och klicka på Min profil under ”Min sida”. Först skriver du ditt gamla lösenord för att bekräfta och sedan det nya lösenordet i de två andra fälten. Slutningen klickar du på ”Ändra lösenord”.


Ja, alla priser på Cocopanda.se är inklusive moms (25%).


Det händer att Cocopanda.se har rabattkoder. Vi skickar alltid ut rabattkoderna via våra nyhetsbrev och du kan även finna vissa av koderna på våran hemsida.