Vanliga frågor
Vanliga frågor

Undrar du något? För att du enkelt och snabbt ska kunna hitta svar på de vanligaste frågorna har vi samlat våra kunders vanligaste frågor här.

Rabattkod läggs i Varukorgen/ under Totalt där det står Har du en rabattkod eller ett presentkort?” När du klickar på textraden kommer det upp en ruta där du kan skriva in koden. Kom ihåg och klicka på ”lägg till” efter att du fyllt i koden. Det är endast möjligt att använda en rabattkod per order.

Koden fungerar inte

Har du kontrollerat att upp uppfyller kriterierna för koden? Om inte kan det vara det som är orsaken till att den inte fungerar.


Orderbekräftelsen skickas på e-post straxt efter att din order är bekräftad som betald eller godkänd med faktura/delbetalning. Det händer också att orderbekräftelsen fångas upp av ett spamfilter. Det är tyvärr inte något som vi har kontroll över, men du kan checka i din skräppost om du inte hittar den i din inkorg.

Om din order inte går igenom får du ett felmeddelande. Om det är något som saknas i ett obligatoriskt fält markeras det med ett rött utropstecken. Det är viktigt att alla obligatoriska fält fylls ut.

Det kan också vara fel med ditt kort eller med Swish. Kontrollera att alla uppgifter är korrekt och att din Swish app är uppdaterad.

Om du upplever att det inte går att klicka på knappen för ”bekräfta köp” kan du försöka stänga ner hela sidan och gå in på nytt.


Din betalning hanteras av vår partner Klarna. Du kan hantera alla dina betalningar via Klarna.com eller via Klarnas app där du kan betala med ett knapptryck.

För att komma till kassan måste du först klicka in på varukorgen Därefter skrollar du ner tills du ser knappen ”gå till kassan” och klicka på den. När du har kommit till kassan fyller du i all information innan du väljer betalningsalternativ och klickar på ”bekräfta köp”.
Om det står ”tillfälligt slut” på en vara betyder det att varan för tillfället är slut i lager men att varan är beställd in igen. Om du inte hittar varan på sidan finns tyvärr ingen ny beställning på varan.


Logga in med din mailadress och lösenord. Gå direkt in på ”Min Sida” och klicka på ”Lägg till ny adress”. Lägg till den nya adressen och den vill då automatiskt ändras till förvald adress. Du kan registrera flera adresser och enkelt byta mellan vilken adress du vill ha som standard. Ska du använda en adress för en specifik beställning så kan du ändra adressen själv inne på betalningssidan.

I de flesta tillfällen då orderbekräftelsen inte hamnat i inboxen har den blivit stoppad av ett spamfilter antingen på din dator eller epostservern hos din epostlevrantör. Det är inte något vi har kontroll över då det är epostservern som sorterar innhållet i mailen och sorterar ut det den anser innehålla spam. Du hittar din order under ”Mina beställningar” och kan eventuellt lasta ner din orderbekräftelse därifrån vid behov.


Det kan vara så att du har skrivit in fel e-post när du beställde. I dessa tillfällen kommer du inte att motta någon orderbekräftelse, men om du slutförde beställningen så skickas orden till den adressen som är angiven på beställningen. Har du frågor angående beställningen, kan du kontakta kundservice via ”Min Sida” då kommer de att kunna hitta försändelsen där.

Du kommer att motta en bekräftelse på e-post så fort vi har skickat paketet. Har du inte mottagit bekräftelsen kan du själv kontrollera status under ”Mina beställningar” inne på ”Min sida”. När orden är betalad tar det vanligtvis en till två dagar för betalningen är registrerad hos oss, beroende på betalningsmetoden. Om du betalar med kort, Trustly, faktura/delbetalning eller Swish blir betalningen registrerad direkt. När betalningen är registrerad hos oss, kommer varorna att packas och skickas. Normal leveranstid är 2-6 arbetsdagar från det att vi har registrerat betalningen.


Om det är fel på varan som du fått från oss ber vi att du skapar ett reklamationsärende, så det kan lösas så snart som möjligt. Detta gör du genom att logga in Cocopanda.se och klicka på ”Kundtjänst” under ”Min sida”. Välj kategorin Garanti/Reklamation när du skapar ett supportärende.

För att låta oss veta att du saknar en vara, eller att du har fått fel vara, ber vi dig logga in på Cocopanda.se och klicka på ”Kundtjänst” under ”Min sida”. Välj kategorin Fel med leveransen när du skapar ett supportärende.


Nej. Om du vill returnera en vara genom att använda din 14-dagars ångerrätt måste du själv betala fraktkostnaden för returen av varan. Vi återbetalar naturligtvis beloppet som du har betalat in till oss om varan returneras inom tidsfristen. Det är viktigt att varan är i samma tillstånd och mängd som när du mottog den. Det vill säga att du inte kan ångra köpet om du har brutit förseglingen eller använt produkten.

Innan du gör en retur rekommenderar vi att du registrerar ett supportärende genom att klicka på ”Kundtjänst” under ”Min sida”. Välj kategorin Användning av 14-dagars ångerrätt. Skicka helst inte tillbaka något förrän du har fått ett svar från oss. På så sätt kan vi undvika missförstånd.


Om du glömmer att hämta ut ditt paket på posten kommer det att returneras till oss.

Önskar du varorna så kan du betala 39 kr för frakten via en outhämtadorder som skapats av systemet. Där som du inte betalar den nya orden innan fristen eller inte vill ha orden på nytt dras 200 kr samt returporto på 39 kr. Eventuellt restbelopp vill bli krediterat.

Om paketet inte har kommit fram inom 6 arbetsdagar efter det skickades från oss ber vi dig ta kontakt med kundservice via ”Min Sida” så kommer vi att hjälpa dig vidare.

Om paketet inte har skickats kan du själv stoppa den inne på Min Sida under ”mina beställningar”

Tryck på den gröna knappen ”stoppa beställningen innan den skickas”

Då blir beställningen krediterad och pengarna blir tillgängliga på ditt konto igen. Om du har valt att betala med faktura så skickas det inte ut någon faktura.

Om ordern har status ”ej betald” kommer den att raderas automatiskt efter ca 24 timmar och du behöver inte göra något.

Tyvärr har vi ingen möjlighet att ändra adressen på en order som är betald/bekräftad faktura.

Om din order inte har skickats ännu kan du själv stoppa den under ”Mina beställningar” och därefter skapa en ny med rätt adress. Om din order har skickats måste du ta kontakt med kundservice via "Min Sida"


Din betalning hanteras av vår partner Klarna. Du kan hantera alla dina betalningar via Klarna.com eller via Klarnas app där du kan betala med ett knapptryck.


Du kan prenumerera på vårt nyhetsbrev genom att registrera dig som ny användare och sätta en bock i fältet ”Nyhetsbrev” i samband med registreringsprocessen. Om du redan är kund och vill prenumerera eller avsluta prenumerationen på vårt nyhetsbrev, kan du göra det via punkten Min profil under ”Min sida”. Glöm inte att klicka på ”Spara ändringar” när du ändrar din prenumeration.

Du kan också avregistrera dig i nyhetsbrevet genom att klicka på länken som kommer längst ner i varje nyhetsbrev.


Det gör du inne på ”Min Sida” och därefter ”Min Sida” igen. Här hittar du logga ut knappen.


Om du har fått ett aktiveringsmejl och klickar på aktiveringslänken är det mycket viktigt att hela länken kommer med. För att vara säker kan du kopiera hela länken och klistra in i din webbläsare. Vissa e-postklienter kan komma att dela länken i två, så att endast hälften av länken kommer med när du klickar på den. En annan orsak till inloggningsproblem kan vara att du har glömt eller ändrat ditt lösenord. Om så är fallet kan du följa länken Glömt lösenord i inloggningsfönstret. Fyll i din e-postadress och klicka på ”Återställ lösenord”. Då får du ett mejl med en länk för att återställa ditt lösenord. OBS: Det är viktigt att e-postadressen är registrerad och aktiverad, annars kommer du inte att få en länk för att återställa lösenord.


Ja. Logga in med ditt nuvarande användarnamn och lösenord och klicka på Min profil under ”Min sida”. Först skriver du ditt gamla lösenord för att bekräfta och sedan det nya lösenordet i de två andra fälten. Slutningen klickar du på ”Ändra lösenord”.


Ja, alla priser på Cocopanda.se är inklusive moms (25%).


Av och till kör Cocopanda.se kampanjer med rabattkoder. Dessa delas ut via nyhetsbrev och tävlingar.