Villkor för Cocopanda.se

Allmänna villkor:

Läs våra villkor noggrant innan du registrerar dig eller handlar på Cocopanda.se. När du köper produkter accepterar och samtycker du samtidigt till gällande villkor. Cocopanda.se ingår inte avtal med minderåringa (under 18 år) utan målsmans godkännande. 

Registrering:

För att handla på Cocopanda.se måste du skapa ett konto, och du måste ha en leveransadress i Sverige. Registreringen är 100 % gratis och du förbinder dig inte att köpa något. Vi ser till att hålla din information säker, så att den inte är tillgänglig för obehöriga. För din egen säkerhets skull bör du alltid se till att ta väl hand om ditt lösenord, så att obehöriga inte får tillgång till och möjlighet att missbruka din användarprofil. Du väljer ett lösenord när du registrerar dig. Du kan registrera dig här.

Cocopanda.se säljer produkter avsedda för den privata marknaden.
Produkter du handlar hos oss är inte tillåtna för vidareförsäljning, endast för egen användning.


Nyhetsbrev och SMS:

Genom att registrera dig på vårat nyhetsbrev/SMS godkänner du att Cocopanda.se (Behandlingsansvarig) behandlar personuppgifter om dig i form av e-postadress och/eller telefonnummer. Jag är informerad om och medveten om att jag när som helst kan återkalla mitt samtycke. Detta kan göras via en egen länk i nyhetsbrevet, eller genom att ta kontakt med vår kundtjänst via ”min sida”. Jag är informerad om och medveten om mina rättigheter i och med dataskyddsförordningen – till exempel mina rättigheter till att kräva insyn eller att ändra mina personuppgifter. Jag är medveten om att det finns mer information om förvaringsanvändarens användning av personuppgifter i den sekretesspolicy: Läs mer här.

Hantering av personuppgifter:

Vi lagrar de personuppgifter du registrerar på vår nettsida. Personuppgifter hanteras enligt bestämmelserna i dataskyddsförordningen (GDPR). Personnummer och kortnummer lagras inte av oss. Cocopanda har ssl-certifikat och uppfyller kraven för PCI DSS. Läs mer här.

Adressändring:

Av säkerhetsskäl måste du registrera din(a) adress(er) via ”Mina adresser” på ”Min sida”. Adressen du väljer som standardadress kommer att användas som fakturerings- och leveransadress vid framtida köp, men kommer inte att påverka redan betalda beställningar. Vi kommer med andra ord alltid att skicka din beställning till den adress som är registrerad när beställningen betalas. Du väljer själv vilken av dina adresser du vill få en beställning levererad till när du går till betalning.

Betalning:

Vi måste ha en registrerad betalning innan vi kan behandla din beställning. Du kan se all information om de olika betalningsmetoderna här. Vi erbjuder betaning med Swish och Klarna (Klarnas användarvillkor, Klarnas privacypolicy).

Vi skickar inte varor mot postförskott.

Frakt:

Gratis frakt! Din beställning skickas kostnadsfritt med leveransmetod ”Bring CarryOn HomeShopping”. Med spårningsnumret kan du följa ditt paket från vårt lager till ditt närmaste utlämningsställe. Du blir aviserad per e-post och SMS när paketet finns att hämta, där också namn och adress till utlämningsstället finns uppgett.

Leveransvillkor:

Var uppmärksam på att du har angett rätt adress innan du bekräftar köpet. Du kommer alltid att få ett mejl med information så att du kan spåra ditt paket när din beställning skickas från oss. Dessutom kan du alltid se denna information genom sektionen "Mina beställningar" på "Min sida" när du är inloggad på Cocopanda.se. Vi tar vid eventuella leveransförseningar kontakt och erbjuder dig som kund att häva köpet. Vi leverar endast inom Sverige.

Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för våra utlägg. Denna kostnad är i dagsläget 200 kr plus returfrakt.

Fraktskador:

Om du får en skadad produkt ska du som kund följa våra rutiner i samband med detta. Anmäl skador genom att logga in på Cocopanda.se och registrera ett supportärende i kategorin "skada på försändelse". Du skapar ett supportärende via ”Kundtjänst” under ”Min sida”. Därefter kommer en medarbetare ur vår kundtjänstpersonal att återkomma med en lösning och information om hur ärendet utvecklar sig. Om du redan vid leveransen kan se att det finns påtagliga skador på paketet och dess innehåll kan du välja att vägra mottagandet av paketet. Det kommer då att skickas tillbaka till oss.

Produktinformation:

På Cocopanda.se strävar vi naturligtvis alltid efter att ge precis och korrekt information om våra produkter. Men fel kan tyvärr förekomma. Hör gärna av dig om du hittar ett fel som du anser bör rättas till.

Vi reserverar oss för att om vi av olika skäl inte kan leverera en produkt som ska finnas i lager, vi kommer då att kontakta dig och krediterar beloppet för den saknade produkten.

Copyright:

Allt innehåll på Cocopanda.se tillhör Cocopanda Sweden AB och är skyddat av upphovsrätten i svensk och internationell lag. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, produktinformation, inklusive beskrivning av produkterna, bilder/grafik, design/layout och annat innehåll på Cocopanda.se inte får laddas ner, kopieras eller på annat sätt användas utan särskilt tillstånd från Cocopanda Sweden AB.

Reklamation och ångerrätt:

Alla förfrågningar om reklamationer, skadade varor eller fel i leveranser ska göras skriftligen via ”Kundtjänst” på ”Min sida”. För att säkerställa en smidig och effektiv behandling är det viktigt att du registrerar ärendet i rätt kategori. Efteråt får du omedelbart svar från vår kundtjänst med uppgifter om hur du ska gå vidare. Skicka inte reklamerade varor tillbaka till oss innan du har kommit överens med vår kundtjänst, eftersom det kan leda till missförstånd och onödiga förseningar i expedieringen.

Om vi misslyckas med att finna en lösning följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

14-dagars ångerrätt – allmän information:

Konsumenten kan säga upp avtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar efter att säljaren uppfyllt sin del av avtaltet genom att informera om ångerrätten, och varan samt information om ångerrätten mottagits.

Konsumenten måste meddela säljaren om ångerrätten används. Tidsfristen anses uppfylld om meddelandet skickas innan tidsfristen gått ut. Det finns inga formella krav för meddelandet, men detta bör vara skriftligt av bevismässiga skäl. Vi rekommenderar starkt att du skickar ett meddelande om detta via kategorin 14 dagars ångerrätt under "Kundtjänst" på "Min sida". Du kommer då att få en förbetald retursedel som används för retur av varor. Om du vill använda "Ångerrätten" hittar du detta som en bilaga till betalningsbekräftelsen mottagen via e-post. Följande information används för att returnera varor på eget ansvar, där vår retursedel inte används. Observera att du som avsändare är ansvarig för returen, när vår retursedel inte används.

Cocopanda.se
Bordsvägen 3
558 10 Jönköping

Om du använder dig av ångerrätten inom tidsfristen kommer du att återbetalas det du betalat för varan. Innan beloppet krediteras ska varan returneras till säljaren så fort som möjligt -och inom 14 dagar efter meddelande om ångerrätt har lämnats.
Du måste själv stå för returkostnaderna, såvida inte säljaren har brutit mot avtalet eller om säljaren i enligt avtal har levererat en ersättningsprodukt eftersom den beställda produkten inte fanns tillgänglig.

Ångerrätten förutsätter att varan kan returneras i väsentligen samma skick och mängd. Det betyder att du inte kan ångra köpet om du har brutit förseglingen på skönhetsprodukter och liknande

Återbetalning vid 14-dagars ångerrätt:
Du som konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Förutsatt att varan har kommit åter eller till dess du som kund har lämnat ett bevis på att varan återsänts. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas, inklusive skatt om du valt leverans till ombud. Vid hemleverans tillkommer frakten på 49 kr. Returfrakt står du som konsument själv för.

Villkor för reklamation:

Konsumenten har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Om ett fel eller defekt upptäcks ska konsumenten, inom skälig tid efter att det upptäckts och borde ha upptäckts, skriftligt meddela säljaren om att han eller hon kommer att reklamera på grund av defekten. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället.

Vänligen använd vårt kontaktformulär och beskriv problemet så detaljerat du kan. Du får då ett ärendenummer och vi skickar då en returlapp till dig om produkten ska returneras.

Reklamationsrätten omfattar inte normalt slitage, utan bara fel eller brister som har funnits redan vid tillverkningen av produkten. Om du som konsument inte reklamerar i tid förlorar du rätten att reklamera produkten.

Fel eller defekter som uppstår inom sex månader efter mottagandet brukar vanligtvis anses ha varit närvarande vid leveransen. Annars är det upp till säljaren att bevisa att felet uppstod på annat sätt.

Genom att reklamera för fel och defekter har konsumenten rätt att kräva reparation eller utbyte. Vid upprepade eller allvarliga problem kan köpet hävas. Alternativt kan en prisreduktion avtalas med säljaren. Konsumenten accepterar sedan produkten med de aktuella felen eller defekterna.

Återbetalning vid reklamation:
Du som konsumenten har rätt att återfå pengarna inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Förutsatt att varan har kommit åter eller till dess du som kund har lämnat ett bevis på att varan återsänts. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter.

Har du ytterligare frågor angående reklamation eller ångerrätt? Kontakta oss via avsnittet ”Kundtjänst” på ”Min sida”.

Presentkort


Presentkort säljs endast på Cocopanda.se. Vi tar inget ansvar för presentkort köpta via en tredjepart.

Tvist

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden,
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr