Villkor för Cocopanda.se
Allmänna villkor

Läs våra villkor noggrant innan du registrerar dig eller handlar på Cocopanda.se. När du köper produkter accepterar och samtycker du samtidigt till gällande villkor. Cocopanda.se ingår inte avtal med minderåringa (under 18 år) utan målsmans godkännande. 

 

Registrering

För att handla på Cocopanda.se måste du skapa ett konto, och du måste ha en leveransadress i Sverige. Registreringen är 100 % gratis och du förbinder dig inte att köpa något. Vi ser till att hålla din information säker, så att den inte är tillgänglig för obehöriga. För din egen säkerhets skull bör du alltid se till att ta väl hand om ditt lösenord, så att obehöriga inte får tillgång till och möjlighet att missbruka din användarprofil. Du väljer ett lösenord när du registrerar dig. Du kan registrera dig här.

 

Cocopanda säljer endast varor avsedda för den privata marknaden och för egen konsumtion. Varor du köper av oss är därför inte avsedda för återförsäljning eller användning för kommersiella ändamål.

Nyhetsbrev och SMS

Genom att registrera dig på vårat nyhetsbrev/SMS godkänner du att Cocopanda.se (Behandlingsansvarig) behandlar personuppgifter om dig i form av e-postadress och/eller telefonnummer. Jag är informerad om och medveten om att jag när som helst kan återkalla mitt samtycke. Detta kan göras via en egen länk i nyhetsbrevet, eller genom att ta kontakt med vår kundtjänst via ”min sida”. Jag är informerad om och medveten om mina rättigheter i och med dataskyddsförordningen – till exempel mina rättigheter till att kräva insyn eller att ändra mina personuppgifter. Jag är medveten om att det finns mer information om förvaringsanvändarens användning av personuppgifter i den sekretesspolicy: Läs mer här.

Kundklubb

En förutsättning för att kunna ta del av förmånerna i vår kundklubb är att du samtycker till att Cocopanda.se kan skicka e-post och SMS till dig i samband med marknadsföringsaktiviteter. För att kunna ta del av medlemsförmånerna krävs det att du är inloggad på din kundprofil. Medlemskapet är aktivt så länge du önskar och du kan enkelt ändra dina samtycken i "Min profil" via "Min sida", eller genom att kontakta vårt kundcenter. Du kan läsa mer om kundklubbens alla förmåner här.

Rea- och erbjudandepriser

Rea- och erbjudandepriser gäller så länge lagret räcker. I kundklubben kommer medlemmar också att få exklusiva medlemspriser under perioder när det inte är reakampanjer. För att få tillgång till medlemspriserna måste du vara inloggad på din kundprofil hos oss och ha godkänt villkoren i vår kundklubb.

För-priser på våra reavaror är alltid baserade på det lägsta priset under de senaste 30 dagarna före reastart.

Hantering av personuppgifter

Vi lagrar de personuppgifter du registrerar på vår nettsida. Personuppgifter hanteras enligt bestämmelserna i dataskyddsförordningen (GDPR). Personnummer och kortnummer lagras inte av oss. Cocopanda har ssl-certifikat och uppfyller kraven för PCI DSS. Läs mer här

Adressändring

Av säkerhetsskäl måste du registrera din(a) adress(er) via ”Mina adresser” på ”Min sida”. Adressen du väljer som standardadress kommer att användas som fakturerings- och leveransadress vid framtida köp, men kommer inte att påverka redan betalda beställningar. Vi kommer med andra ord alltid att skicka din beställning till den adress som är registrerad när beställningen betalas. Du väljer själv vilken av dina adresser du vill få en beställning levererad till när du går till betalning.

Betalning

Vi måste ha en registrerad betalning innan vi kan behandla din beställning. Vi erbjuder betalning med Swish och Klarna (Klarnas användarvillkor, Klarnas privacypolicy).

Vi skickar inte varor mot postförskott.

3D Secure är en extra säkerhetsfunktion för kortbetalningar online. 3D Secure är också känt som "Verified by Visa" (VISA) eller "MasterCard Secure Code" (MasterCard). Det är bankens beslut att erbjuda denna funktion till konsumenterna. Klarna, tillsammans med banken, fattar beslutet om konsumenten måste använda 3D Secure vid betalning online via Klarna Checkout.

Produktrecensioner

För produktrecensioner relaterade till produkter köpta på cocopanda.se gäller följande villkor och riktlinjer. För att lämna en produktrecension krävs att du har köpt produkten och är inloggad på din kundprofil, eller att du går via länken som skickas i separat e-post, 14 dagar efter att beställningen är genomförd.

Frakt

Fraktkostnaden för din beställning kan variera beroende på val av leveransalternativ och innehållet i varukorgen. De specifika fraktkostnaderna och tillgängliga leveransmetoder visas tydligt i kassan. Observera att fraktpriser kan justeras, och det är priset som visas i kassan som gäller för din beställning.

 

Småordertillägg

För beställningar under en viss beloppsgräns tillkommer ett småordertillägg. Denna avgift hjälper oss att minska antalet små försändelser, spara förpackningsmaterial och minimera transporter. Aktuella priser och beloppsgränser visas alltid i kassan. På så sätt kan vi erbjuda konkurrenskraftiga priser och upprätthålla god service.

Leveransvillkor

Var uppmärksam på att du har angett rätt adress innan du bekräftar köpet. Du kommer alltid att få ett mejl med information så att du kan spåra ditt paket när din beställning skickas från oss. Dessutom kan du alltid se denna information genom sektionen "Mina beställningar" på "Min sida" när du är inloggad på Cocopanda.se. Vi tar vid eventuella leveransförseningar kontakt och erbjuder dig som kund att häva köpet. Vi leverar endast inom Sverige.

Vid outlöst paket förbehåller vi oss rätten att ta ut en avgift för våra utlägg. Denna kostnad är i dagsläget 200 kr plus returfrakt.

Fraktskador

Om du får en skadad produkt ska du som kund följa våra rutiner i samband med detta. Anmäl skador genom att logga in på Cocopanda.se och registrera ett supportärende i kategorin "skada på försändelse". Du skapar ett supportärende via ”Kundtjänst” under ”Min sida”. Därefter kommer en medarbetare ur vår kundtjänstpersonal att återkomma med en lösning och information om hur ärendet utvecklar sig. Om du redan vid leveransen kan se att det finns påtagliga skador på paketet och dess innehåll kan du välja att vägra mottagandet av paketet. Det kommer då att skickas tillbaka till oss.

Produktinformation

På Cocopanda.se strävar vi naturligtvis alltid efter att ge precis och korrekt information om våra produkter. Men fel kan tyvärr förekomma. Hör gärna av dig om du hittar ett fel som du anser bör rättas till.

Vi reserverar oss för att om vi av olika skäl inte kan leverera en produkt som ska finnas i lager, vi kommer då att kontakta dig och krediterar beloppet för den saknade produkten.

Copyright

Allt innehåll på Cocopanda.se tillhör Cocopanda Sweden AB och är skyddat av upphovsrätten i svensk och internationell lag. Detta innebär att varumärken, firmanamn, produktnamn, produktinformation, inklusive beskrivning av produkterna, bilder/grafik, design/layout och annat innehåll på Cocopanda.se inte får laddas ner, kopieras eller på annat sätt användas utan särskilt tillstånd från Cocopanda Sweden AB.

Reklamation och ångerrätt:

Alla förfrågningar om reklamationer, skadade varor eller fel i leveranser ska göras skriftligen via ”Kundtjänst” på ”Min sida”. För att säkerställa en smidig och effektiv behandling är det viktigt att du registrerar ärendet i rätt kategori. Efteråt får du omedelbart svar från vår kundtjänst med uppgifter om hur du ska gå vidare. Skicka inte reklamerade varor tillbaka till oss innan du har kommit överens med vår kundtjänst, eftersom det kan leda till missförstånd och onödiga förseningar i expedieringen.

Om vi misslyckas med att finna en lösning följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

14-dagars ångerrätt – allmän information

Konsumenten kan säga upp avtalet utan att ange något skäl inom 14 dagar efter att säljaren uppfyllt sin del av avtaltet genom att informera om ångerrätten, och varan samt information om ångerrätten mottagits.

Konsumenten måste meddela säljaren om ångerrätten används. Tidsfristen anses uppfylld om meddelandet skickas innan tidsfristen gått ut. Det finns inga formella krav för meddelandet, men detta bör vara skriftligt av bevismässiga skäl. Vi rekommenderar starkt att du skickar ett meddelande om detta via kategorin 14 dagars ångerrätt under "Kundtjänst" på "Min sida". Du kommer då att få en förbetald retursedel som används för retur av varor. Om du vill använda "Ångerrätten" hittar du detta som en bilaga till betalningsbekräftelsen mottagen via e-post. Följande information används för att returnera varor på eget ansvar, där vår retursedel inte används. Observera att du som avsändare är ansvarig för returen, när vår retursedel inte används.

Cocopanda.se
Bordsvägen 3
558 10 Jönköping

Om du använder dig av ångerrätten inom tidsfristen kommer du att återbetalas det du betalat för varan. Innan beloppet krediteras ska varan returneras till säljaren så fort som möjligt -och inom 14 dagar efter meddelande om ångerrätt har lämnats.

Du måste själv stå för returkostnaderna, såvida inte säljaren har brutit mot avtalet eller om säljaren i enligt avtal har levererat en ersättningsprodukt eftersom den beställda produkten inte fanns tillgänglig.

Ångerrätten förutsätter att varan kan returneras i väsentligen samma skick och mängd. Det betyder att du inte kan ångra köpet om du har brutit förseglingen på skönhetsprodukter och liknande

Återbetalning vid 14-dagars ångerrätt:
Du som konsumenten har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Förutsatt att varan har kommit åter eller till dess du som kund har lämnat ett bevis på att varan återsänts. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas, inklusive skatt om du valt leverans till ombud. Vid hemleverans tillkommer frakten på 59 kr. Returfrakt står du som konsument själv för.

 

Standardformulär för ångerrätt

Detta formulär skall endast fyllas i och returneras om konsumenten utövar sin ångerrätt.

 

TillCocopanda.se, Bordvägen 3, 558 10 Jönköping

Telefonnr. 010-884 88 59   
E-postadress [email protected]   
Ordernr. 

Jag/Vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) vill utnyttja ångerrätten i förbindelse med mitt/vårt (*) köpeavtal för följande varor (*)/tillhandahållande av följande tjänster (*)

  

Beställt den (*)/togs emot den (*) 

Namn 

Adress 

Telefonnr.     E-postadress 

Datum     Signatur 

(*) Stryk det ej tillämpliga

 

Villkor för reklamation

Konsumenten har tre års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen.

Om ett fel eller defekt upptäcks ska konsumenten, inom skälig tid efter att det upptäckts och borde ha upptäckts, skriftligt meddela säljaren om att han eller hon kommer att reklamera på grund av defekten. Reklamation av trasig produkt ska ske inom skälig tid efter det att felet har upptäckts, dock senast inom 3 år från köptillfället.

Vänligen använd vårt kontaktformulär och beskriv problemet så detaljerat du kan. Du får då ett ärendenummer och vi skickar då en returlapp till dig om produkten ska returneras.

Reklamationsrätten omfattar inte normalt slitage, utan bara fel eller brister som har funnits redan vid tillverkningen av produkten. Om du som konsument inte reklamerar i tid förlorar du rätten att reklamera produkten.

Fel eller defekter som uppstår inom sex månader efter mottagandet brukar vanligtvis anses ha varit närvarande vid leveransen. Annars är det upp till säljaren att bevisa att felet uppstod på annat sätt.

Genom att reklamera för fel och defekter har konsumenten rätt att kräva reparation eller utbyte. Vid upprepade eller allvarliga problem kan köpet hävas. Alternativt kan en prisreduktion avtalas med säljaren. Konsumenten accepterar sedan produkten med de aktuella felen eller defekterna.

Återbetalning vid reklamation:
Du som konsumenten har rätt att återfå pengarna inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet. Förutsatt att varan har kommit åter eller till dess du som kund har lämnat ett bevis på att varan återsänts. Återbetalning sker med samma betalningssätt som vid köpet. Hela beloppet återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter.

Har du ytterligare frågor angående reklamation eller ångerrätt? Kontakta oss via avsnittet ”Kundtjänst” på ”Min sida”.

Presentkort

Presentkort säljs endast på Cocopanda.se. Vi tar inget ansvar för presentkort köpta via en tredjepart.

Tvist

Eventuell tvist ska lösas av antingen Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR).

ARN: https://www.arn.se/

Allmänna Reklamationsnämnden,
Box 174
101 23 Stockholm
EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

PriceRunner – Köpgaranti

Ditt köp hos oss omfattas gratis av PriceRunner Köpgaranti. Det ger dig upp till 50.000 kronor om något skulle gå snett. För att omfattas av Köpgarantin så behöver du vara registrerad medlem på PriceRunner.

Även om du inte redan är medlem hos PriceRunner och kommit till vår hemsida genom dem så kan ditt köp omfattas av Köpgarantin. Det enda du behöver göra är registrera dig inom 60 minuter efter ditt köp. Att bli medlem är gratis och tar mindre än tre minuter! Bli medlem gratis på PriceRunner

Om du vill att ditt köp ska omfattas av Köpgarantin så måste din beställning vara addresserad till dig personligen. Med Köpgarantin får du ersättning om en vara är defekt, om en enskild vara saknas vid leverans, om leverans av vara uteblir eller om varan är felaktig.

Köpgarantin ersätter dig som kund för både inköps- och fraktkostnader och eventuell direkt ekonomisk skada som du lidit. För värdeminskning, uteblivna intäkter eller andra direkta eller indirekta kostnader betalas ingen ersättning.

Besök PriceRunner för en lista på undtantagna kategorier samt fullständiga villkor och regler för Köpgarantin.