Hjälp att handla
Hjälp att handla


Hon oss handlar du enkelt och trygt och du kan handla både som gäst eller genom att logga in på din kundprofil. 

Att handla som gäst betyder att du inte loggar in på någon kundprofil och registrerar endast e-mail, telefonnummer och leveransinformation. Alla beställningar som du gör som gäst blir registrerade på mailadressen du registrerar och du kan därför, när som helst, skapa en profil och få tillgång till alla tidigare beställningar.

Genom vår sökfunktion kan du enkelt hitta produkterna du är intresserad i. Du kan också filtrera på olika kategorier för att hitta produkterna som är mest releveranta för dig och dina önskemål.
När du hittar en produkt du vill ha trycker du på «köp» så läggs den i varukorgen. Du kan också trycka på hjärtat för att lägga till den i din önskelista och spara den till senare.

Länken till varukorgen hittar du uppe i högra hörnet. Har du en rabattkod/presentkort ska den läggas till i varukorgen, alltså innan du går till kassan. Kontrollera produkterna innan du går vidare till kassan.

Nästa steg är att kontrollera att dina personuppgifter som ligger på beställningen stämmer. Både namn, adress, e-mail och telefonnummer måste kontrolleras. Om allt ser bra ut väljer du betalningsmetod och bekräftar beställningen.


  • Klarna: vi samarbetar med Klarna för att kunna erbjuda dig flexibla och enkla betalningssätt, som faktura, direktbetalning och kortbetalning, så att du kan handla vad du vill när du vill. Läs mer här.
  • Swish: Betala snabbt och enkelt med Swish appen. Transaktionen går via Adyen och du behöver endast följa instruktionerna i Swish-appen. Beloppet dras från kontot vid betalning och varorna skickas så fort som möjligt därefter. Detta betalningsalternativ kräver smartphone samt att du har lastat ner Swish-appen och upprättat ett användarkonto.


Vi skickar din beställning inom 24 timmar på vardagar och normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar från att ditt paket har lämnat lagret, utan oväntade hinder. Frakten kostar 49:- men handlar du för minst 299:- får du gratis frakt.

De flesta beställningarna skickas som «Varubrev» med Postnord, då levereras ditt paket direkt i din brevlåda eller utanför dörren. Om paketet inte får plats i brevlådan eller om det inte står trygt utanför dörren lämnas paketet till närmaste ombud. Du får då avisering på SMS om vart du kan hämta ditt paket.

Vi skickar också beställningar som «Paket» med Bring, då väljer du själv vilket ombud du önskar att hämta paketet hos.

Vi kan även erbjuda «Hemleverans» så paketet blir levererat hemma hos dig, inom 1-3 arbetsdagar. Det är viktigt att du är hemma när Bring ska lämna ut paketet, är du inte hemma kan inte Bring leverera paketet. Denna tjänst kostar 59:- i frakt.


Hos oss har du 14 dagars ångerrätt från att du mottar ditt paket. 

Du har ångerrätt på alla dina produkter, men vi kan tyvärr inte återbetala hela beloppet om produkten har använts/provats, har en bruten plombering eller en skadad förpackning som kommer från att produkten har öppnats ovarsamt.

Om produkten returneras i samma tillstånd som när du fick den och är helt oöppnad så återbetalas hela beloppet till dig. Om vi mottar en produkt som är använd/provad eller har en bruten plombering så kan vi återbetala beloppet som är beräknat av värdeförminskningen. Värdeminskning bedöms från fall till fall.

Innan du gör en retur rekommenderar vi att du registrerar ett returtärende inne på ”Min sida”. Då är det lättare för oss att behandla din retur när vi mottar den. Där får du en retursedel från oss. Om du väljer att använda retursedeln så tillkommer det en returfrakt på 49:- som dras av från återbetalningen när returen är behandlad.

Du kan också välja att returnera paketet utan vår retursedel genom att betala porto på ombudet. Var observant på att detta är på egen risk och vi kan inte behandla returen innan vi har mottagit returen. För att vi ska veta vilken beställning det gäller så önskar vi att du lägger i en lapp med ditt namn och beställningsnummer så att vi kan hitta dig och din beställning i vårat system. Utan någon information om beställningen har vi svårt att behandla din retur.

Adressen du kan skicka tillbaka paketet till är:

Cocopanda.se
Bordsvägen 3
55810 Jönköping 

Vi är pliktiga att återbetala pengarna inom 14 dagar från dagen vi har mottagit returen och du får en bekräftelse på "Min sida" när vi har behandlat returen. 

Om du behöver hjälp med registrering av ditt returärende eller har andra frågor så hjälper vi dig gärna. Du kan enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 

Vi har förlängd ångerrätt för julklappar fram till Fredag den 13. januari 2023. Förutom förlångd ångerrät gäller ordinarie vilkor för retur av varor. Varan ska returneras i samma skick och mängd som den mottogs, och ska ligga fint i sin i originalförpackning.


Om du har haft otur och din produkt har gått sönder efter mottagandet behöver du inte vara orolig. Du har reklamationsrätt på alla produkter som är köpta hos oss i enlighet med konsumentköplagen. Garantier som erbjuds utöver reklamationstiden anges i produktens annons. 

Vi önskar att försöka lösa problemet på ett enkelt och smidigt sätt genom att ersätta produkten, eventuellt kreditera köpet om produkten inte kan ersättas. Vid en kreditering får du pengarna tillbaka inom 14 dagar efter att vi har mottagit returen av produkten. Är det fel på din produkt står vi självklart för returkostnaderna.

För att få hjälp med din reklamation kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller genom att kontakta oss på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Varorna blir packade av våra lagermedarbetare och ingen av oss är felfria. Även om våra lagermedarbetare alltid gör deras allra yttersta för att du ska få hem en helt felfri beställning, så kan det tyvärr hända att det blir fel när din beställning packas. Om produkterna du mottar inte stämmer överrens med det du har beställt så önskar vi givetvis att ordna upp i det.

För att få hjälp med det kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Om ditt paket har fått en transportskada så är det bra att veta att vi har en överenskommelse med fraktbolagen, då riskerar du inte att förlora pengarna du betalat för eventuella trasiga produkter. Om paketet har en trasig eller öppnad kartong så ska skadan registreras på ombudet. En skadeanmälan är ditt bevis på att paketet har skadats under transporten och ombudet har blanketter som kan fyllas ut på plats. Du kan också neka att ta emot ditt paket, då skickas paketet tillbaka till oss och vi ersätter då med ett helt nytt paket. 

Om du har fått en skadat paket eller produkt i brevlådan behöver du inte skriva ett klagomål till Postnord. 

Tänk på att inte kasta produkterna och emballaget fram tills ärendet är löst.

Vi önskar givetvis att hjälpa dig vidare och du kan enkelt kontakta oss via "Min sida" eller på [email protected] Det är en stor fördel om du bifogar bilder på skadorna och skadeanmälan du får från ombudet, då kan vi hantera ditt ärende snabbare. Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Våran leveranstid är 1-3 arbetsdagar och du ska få en avisering på SMS från fraktbolaget när du kan hämta ut ditt paket. Om du inte har fått någon avisering när det har gått över den normala leveranstiden så kan du kontakta oss eller spåra ditt paket via spårningslänken du har fått i mailet du fick när ditt paket lämnade lagret. Om du kan se att paketet finns på ombudet så går det bra att hämta ut paketet med kolli- eller sändningsnumret. 

Om spårningen av ditt paket har stoppat upp så hjälper vi dig gärna med att ta det vidare till Bring om du inte önskar att göra det själv.

För att få hjälp med det kan du enkelt kontakta oss via "Min sida" eller på [email protected] Våran kundtjänst svarar dig inom 24 timmar på vardagar. 


Det är snabbt och enkelt att skapa ett supportärende via "Min sida".

  • Logga in på din profil och välj vilken beställning du önskar att kontakta oss genom. Tryck sedan på «kontakta kundtjänst angående denna beställningen»
  • Välj lämplig kategori och följ stegen vidare.

Vad händer när jag har skapat ett supportärende?

Vi svarar dig inom 24 timmar på vardagar. Så snart vi har svarat på din fråga kommer du att meddelas om detta via e-post, men du kan alltid följa ditt supportärende via ”Kundtjänst” under ”Min sida”. Här kommer du att kunna se alla svar från oss och även skriva ett nytt svar till oss, som vi kommer att besvara så fort som möjligt.