Hjälp att handla
Hjälp att handla


Hon oss handlar du enkelt och trygt. Här kan du registrera dig som kund eller handla som «gäst».

Att handla som gäst betyder att du inte loggar in på någon profil och registrerar endast e-mail och leveransinformation. Alla beställningar som du gör som gäst blir registrerade på mailadressen du registrerar och du kan därför, när som helst, skapa en profil och få tillgång till alla tidigare beställningar.

Genom vår sökfunktion kan du enkelt hitta produkterna du är intresserad i. Du kan också filtrera på olika kategorier för att hitta produkterna som är mest releveranta för dig och dina önskemål.

När du hittar en produkt du vill ha trycker du på «köp» så läggs den i varukorgen. Du kan också trycka på hjärtat för att lägga till den i din önskelista och spara den till senare.

Länken till varukorgen hittar du uppe i högra hörnet. Har du en rabattkod/presentkort ska den läggas till i varukorgen, alltså innan du går till kassan. Kontrollera produkterna innan du går vidare till kassan.

Nästa steg är att kontrollera att dina personuppgifter som ligger på beställningen stämmer. Både namn, adress, e-mail och telefonnummer måste kontrolleras. Om allt ser bra ut väljer du betalningsmetod och bekräftar beställningen.

Betalning

Betalingsmetod

  • Faktura: Motta produkterna först och betala inom 14 dagar! Vi har ett sammarbete med Collector Bank AB och dom skickar din faktura via mail. Du måste var minst 18 år och du kan endast beställa till din folkbokförda adress när du väljer faktura. 
  • Delbetalning: Få hem varorna först och betala i ditt eget tempo! Alla dina köp inom samma månad samlas på en faktura via Collector Bank. Du måste vara minst 18 år och du kan endast beställa till din folkbokförda adress när du väljer delbetalning. 
  • Kort: Du blir skickad vidare till Netaxept för betalning när du bekräftar beställningen. Det är en säker betalningsmetod och dina kortuppgifter blir inte skickat vidare till webbshopen. Beloppet reserveras på ditt kort och produkterna läggs i kö för att packas direkt när du har fullfört betalningen. Du kan betala med Visa och MasterCard.
  • Bankbetalning – Trustly: Bankbetalning på ett säkert, enkelt och snabbt sätt. Betalningen sker direkt, är gratis och kräver ingen registrering från dig som användare. Du loggar in med samma uppgifter som du skulle använda för att logga in till din egen bank.
  • NYHET – Swish: Betala snabbt och enkelt med Swish appen. Transaktionen går via NETS och du behöver endast följa instruktionerna i Swish-appen. Beloppet dras från kontot vid betalning och varorna skickas så fort som möjligt därefter. Detta betalningsalternativ kräver smartphone samt att du har lastat ner Swish-appen och upprättat ett användarkonto.

Leverans

Normal leveranstid är 2-6 arbetsdagar från att du har fullfört din beställning, utan oväntade hinder.

Vi skickar dom flesta beställningarna som «varubrev» med Postnord, då levereras ditt paket direkt i din brevlåda. Om paketet inte får plats i brevlådan eller om brevbäraren inte hittar din brevlåda lämnas paketet till närmaste ombud. Du får då avisering på SMS om vart du kan hämta ditt paket.

Vi skickar också beställningar som «paket» med Bring, då väljer du själv vilket ombud du önskar att hämta paketet hos.

Vi kan också erbjuda «hemleverans» så paketet blir levererat hemma hos dig, inom 2-6 arbetsdagar. Det är viktigt att du är hemma när Bring ska lämna ut paketet, är du inte hemma kan inte Bring leverera paketet. Denna tjänst kostar 49:- i frakt.

Om du ångrar något du har köpt hos oss är detta den bästa kategorin. Du har 14 dagars ångerrätt när du köper produkter hos oss. Ångerrätten gäller endast på produkter som kommer tillbaka i samma tillstånd eller mängd som vid leverans, det innebär också att produkten måste ligga lika fint i orginalförpackningen och att eventuell plombering inte får vara bruten. Om du returnerar en produkt som inte är det kan vi tyvärr inte kreditera hela beloppet för produkten, men vi kan återbetala beloppet som är beräknat av värdeförminskningen.

Du måste själv betala returfrakt vid en retur. Om du kontaktar oss via «min sida» får du en retursedel av oss och vi drar då av 39:- från återbetalningen när returen är behandlad. Du kan också välja att returnera paketet utan vår retursedel genom att betala porto på ombudet. Var observant på att detta är på egen risk och vi kan inte behandla returen innan vi har mottagit returen. Då är det också viktigt att du lägger i en lapp med ditt namn och beställningsnummer så att vi kan hitta dig och din beställning i vårat system. Vi är pliktiga att återbetala pengarna inom 14 dagar från dagen vi har mottagit returen.

Vi har förlängd ångerrätt för julklappar t.o.m.fredag 10.01.2020. Samma förutsättningar som vid normal ångerrätt gäller även vid retur av julklappar. Produkten måste returneras i samma tillstånd och mängd som den ankom, och ligga lika fint i orginalförpackningen.


Detta är den bästa kategorin att använda när en produkt har gått sönder eller om det inte ser ut som at produkten har skadats under transporten. Vi vill försöka att lösa problemet på ett enkelt och effektivt sätt genom att ersätta eller reparera produkten, eventuellt kreditera köpet om produkten inte inte kan det. Vid en kreditering får du pengarna tillbaka inom 14 dagar efter att vi har mottagit returen av produkten. Är det fel på din produkt står vi självklart för returkostnaderna.

Du har reklamationsrätt på alla produkter som är köpta hos oss i enlighet med konsumentköplagen. Garantier som erbjuds utöver reklamationstiden anges i produktens annons.

Det kan tyvärr hända att vi gör fel när vi packar beställningen. Varorna blir packade av våra lagermedarbetare och ingen av oss är felfria. Om produkterna du mottar inte stämmer överrens med det du har beställt borde du ta kontakt med oss här så vi kan ordna upp i felet. Markera produkterna du saknar och om vi har skickat en annan produkt uppskattar vi att du berättar vad du har mottagit. Bifoga också gärna en bild i ärendet.


Ibland kan tyvärr olyckor hända och ditt paket skadas under transporten. Då är det bra att veta att vi har en överenskommelse med posten så att du inte riskerar att förlora pengarna du betalat för den trasiga produkten. Om du hämtar paketet på ett ombud är det bäst att fylla i skadan direkt på plats och returnera det skadade paketet till dem. Detta gäller också om det inte är yttre skador på paketet. Då kan du registrera ett ärende hos oss under den här kategorin. Vi kommer att svara dig så snart som möjligt! Vi önskar ett skadeärende så att vi kan skicka ett ersättningskrav till posten. Vänligen skicka inte skadade paket direkt till oss. Då kommer skadan inte att registreras av posten.

Om du har fått en skadad produkt i brevlådan behöver du inte skriva ett klagomål till Postnord. Då skickar du ett meddelande till oss och du kan gärna ladda upp en bild på skadan.

Om du saknar din beställning använder du denna kategorin. Du ska få avisering på SMS när paketet kommer fram, men om det har gått över den normala leveranstiden så är det bra att ta kontakt med oss. Om spårningen av ditt paket har stoppat upp tar vi det vidare med Bring så dom kan lokalisera ditt paket. Antingen blir paketet lokaliserat så du mottar det eller så skickar vi ett nytt paket till dig om dom inte klarar det.

Det är snabbt och enkelt att skapa ett supportärende – så här går det till:

  • Logga in på din profil och välj vilken beställning du önskar att kontakta oss genom. Tryck sedan på «kontakta kundtjänst angående denna beställningen»
  • Välj lämplig kategori. Se förklaringar och länkar ovan.
  • Du får då en lista med alla varor som du har köpt från oss.
  • Om du har valt kategorin ”Garanti/Reklamation” kan du skapa ett supportärende för en vara i taget. Markera den aktuella varan. För alla andra kategorier måste du först välja vilken beställning det handlar om och sedan välja en eller flera varor från samma beställning.
  • Gå till botten av sidan och välj antal och anledning för vart och ett av dem. Välj den anledning du tycker passar bäst. Om ingen av anledningarna passar till din situation kan det bero på att du har valt fel huvudkategori.
  • Skriv en förklaring. Se nedan för att beskriva vad som är fel med varan. Om du inte beskriver tillräckligt utförligt i första hand kommer vi troligen att tvingas fråga om problemet innan vi kan hjälpa dig.
  • Klicka på ”Skicka förfrågan” längst ned på sidan när du har fyllt i och beskrivit. Du får då en bekräftelse på att ärendet registrerats.

”Vad händer när jag har skapat ett supportärende?”

När du har skapat ett supportärende kommer vi att återkomma snarast möjligt med en tillfredsställande lösning. Vi svarar dig normalt inom 24 timmar. Så snart vi har svarat på din fråga kommer du att meddelas om detta via e-post, men du kan alltid följa ditt supportärende via ”Kundtjänst” under ”Min sida”. Här kommer du att kunna se alla svar från oss och även skriva ett nytt svar till oss, som vi kommer att besvara så fort som möjligt